VDR oraz m&a. Przejęcie uznaje się za identyczne z połączeniem

VDR i m&a. Wcześniej zwróciliśmy uwagę na motywy strategiczne, które mogą motywować kupującego do sfinalizowania transakcji fuzji i przejęć. Musimy także zrozumieć oczekiwania zarówno kupujących, jak i sprzedających po ich zaangażowaniu w proces. Głównym priorytetem sprzedawcy jest sprzedaż firmy, spółki zależnej lub części firmy w celu uzyskania maksymalnej możliwej nagrody. Drugim priorytetem sprzedającego jest sprzedaż kupującemu, który prawdopodobnie nadal będzie skutecznie zarządzał firmą, dokonując odpowiednich inwestycji w biznesie i zachowując istniejące zasoby ludzkie.

Z drugiej strony głównym priorytetem nabywcy, oprócz uzasadnienia strategicznego, jest przejęcie przedsiębiorstwa po cenie, którą uważa za uczciwą. „Uczciwa” cena rozumiana przez kupującego to cena, która dokładnie odzwierciedla wartość przejmowanego przedsiębiorstwa i pozwala nabywcy na osiągnięcie zysków w perspektywie długoterminowej w przypadku inwestycji strategicznych lub w perspektywie krótkoterminowej w przypadku inwestycji finansowych, dlatego kupujący jest zainteresowany zmniejszeniem asymetrii informacji między kupującym a sprzedającym oraz zwiększając przejrzystość całego procesu. Obecnie fuzje dwóch lub więcej firm są prawie powszechne.

Chociaż istnieje wiele strategicznych powodów takich kombinacji, głównym powodem takiego działania jest tworzenie wartości dla akcjonariuszy dla właścicieli łączących się spółek, ponieważ idealnie obie firmy są razem bardziej skuteczne niż wtedy, gdy są niezależne. Firmy uczestniczą w przejęciach, ponieważ dążą do wzrostu, a przejęcia pozwalają firmom rosnąć szybciej niż dzięki wewnętrznym wysiłkom na rzecz wzrostu. Chociaż nie jest to znaczące, istnieje różnica między podstawowymi zasadami fuzji i przejęć.

Przejęcie, choć ogólnie uważane za identyczne z połączeniem, charakteryzuje się tym, że spółka przejmowana („cel”) może albo (a) przestać istnieć, gdy aktywa celu zostaną połączone w spółkę przejmującą, co nazywa się zakupem aktywów (lub likwidacją); lub (b) nadal funkcjonować jako niezależny, niezależny podmiot prawny zwany nabywaniem akcji. W wyniku połączenia obie firmy przestają istnieć, a trzecia organizacja powstaje z połączenia dwóch firm.

Korzyści z VDR. Chociaż fuzje i przejęcia nie są identyczne, proces transakcji składa się z tych samych podstawowych kroków, chronologicznie wykonywanych w mniej więcej tym samym porządku. Proces ten można podzielić na pięć głównych etapów. Oba rodzaje transakcji rozpoczynają się na etapie przygotowania, po którym następuje faza wstępnej weryfikacji, faza weryfikacji i faza negocjacji. Cały proces kończy się wraz z zakończeniem transakcji na etapie zamknięcia. Dokładne zrozumienie procesu fuzji i przejęć jest konieczne, aby zrozumieć kontekst, w którym znajdują się pomieszczenia danych. Dokonamy krótkiego przeglądu każdego kroku pod względem chronologicznym w odniesieniu do działań zarówno kupującego, jak i sprzedającego. Na ryc. 3 zawiera przegląd procesu, a Tabela 2 zawiera krótki przegląd kroków na każdym etapie procesu zarówno dla kupującego, jak i sprzedającego.

Jasne zrozumienie zasad należytej staranności i tego, co się z tym wiąże, jest ważne dla dalszego zrozumienia zagadnień omawianych później. Jak pokazano na rycinie 3, należyta staranność stanowi rdzeń każdej transakcji fuzji i przejęcia, a bez procesu należytej staranności żadna transakcja nie zostanie zakończona. Należyta staranność to proces, w którym jednostka przejmująca wykonuje swoją „pracę domową” w odniesieniu do celu. Jak można sobie wyobrazić, należyta staranność jest długim procesem dalekim od standaryzacji.

Prawie 20% wszystkich członków kierownictwa zaangażowanych w proces fuzji i przejęć uważa, że ​​ma to decydujące znaczenie dla powodzenia transakcji. 3 Innych wymienionych czynników, które przyczyniają się do powodzenia transakcji – kultury i umiejętności dostosowania się do zmian, a także zarządzania i przywództwa – nie można standaryzować ani systematycznie ulepszać przy użyciu technologii lub innych metod, a większość z nich nie jest częścią kompleksowego procesu weryfikacji. Dlatego należyta staranność jest jedynym pomiarem w transakcji, w której możliwa jest standaryzacja i systematyczne usprawnienia, które przyczyniają się do wyższych wskaźników powodzenia transakcji. Po zdefiniowaniu należytej staranności jako elementu, który, jeśli jego poprawa prawdopodobnie spowoduje wyższe zrealizowane koszty transakcji, fuzje i przejęcia zaczęły modyfikować główne narzędzie stosowane z należytą starannością w sali danych.